Tai sudėtinga ir plati tema, kurioje pats daug ko nesuprantu. Tie, kas renkasi dviračio geometriją pagal kojų ilgį ir panašiai, nesivarginkit - informacijos čia sau nerasit, rekomenduoju žiūrėti youtubę, ten yra dešimtys puikių video kaip renkama dviračio geometrija profesionaliems sportininkams. Konkrečių video čia pateikti negaliu, tikriausiai pažeisčiau autorines teises ir panašiai. Aš parašysiu paprastai, paprastiem žmonėm, ne sportininkam, iš patirties, kaip pas mane renkasi dviratį, kaip matuojasi, ką klientai mano esą patogu. Rašysiu apie paprasto kalnų dviračio dydį.

Dažniausiai dauguma jūsų renkatės dviračio dydį klaidingai. Jūs renkatės kalnų dviratį tarsi plento - kai viršutinis vamzdis būna sąlyginai aukštai. Apsižergiant dviratį apie rėmą, iki klyno lieka 3cm ir sakot - ok, tinka. Dėje su kalnų dviračiu yra kitaip. Kalnų dviračio geometrija yra padaryta taip, kad viršutinis vamzdis būtų sąlyginai žemai. Dažnu atveju 10cm ar net daugiau iki klyno (todėl visi su 29" ratais atrodo tarsi mažiukai). Ir esmė čia ne jūsų klyno saugumas.. O tai, kad pagal aukščio proporciją keičiasi ir dviračio rėmo ilgis. O dviračio geras ilgis nuo blogo skiriasi tuom - skauda nugarą ir sprandą po 30min važiavimo ar neskauda. Tai dažniausia problema, kai dviratis yra per didelis. Jums jis būna per ilgas, Jums tenka ant jo taip užsigult, kad rankos pilnai išsitiesia. Blogai. Rankos turi likt truputi sulenktos, kad liktų vietos amortizacijai per alkūnes. Šią problemą galima spręsti užsidedant trumpesnę vairo iškyšą ir nustumiant sėdynę truputi į priekį. Bet geriausiai iš karto nusipirkti dviratį, nuo kurio neskaudės sprando. Todėl labiau bijokit per didelio dviračio, negu truputi per mažo, nes ilgesnei vairo iškyšai vietos daugiau, negu trumpesnei, atitinkamai sėdynės kotą visada galima paaukštint. Todėl mažo dviračio problema sprendžiama lengviau. Sunkesnė mažo dviračio problema gali būti vairo aukštis. Pas daugelį kalnų dviračių vairo aukščio reguliavimas labai ribotas, dažniausiai tik žemyn - nes iškyša būna užmauta ant aukščiausios padėties (ant visų žiedelių) ir iškyšos kampas nusuktas į viršų. Galima dėtį adapterį vairo paaukštinimui, bet atrodo negražiai. Bet problema čia gali būti truputi kitokia..

Nes geometrija tarp skirtingų dviračių modelių skiriasi. Jei vieno aukštis yra 50cm ir kito, jų rėmo ilgis gali būti skirtingas. Dažniausiai brangesni kalnų dviračiai bando atkartoti sportinių kalnų dviračių geometriją (tų kuriuos perka važyboms), o jos tikrai nėra patogios paprastiem pasivažinėjimam. Rėmas būna ilgas, vairas žemai. Gali paskausti sprandą. Todėl pigesnis variantas, nežinomo gamintojo nebūtinai prastesnis pasirinkimas. Pigesnius dviračius, su pigesnėmis, sportui nelabai tinkančiom detalėm dažnai daro "rekreacinio" stiliaus geometrijos - kai vairas yra aukščiau ir rėmas yra trumpesnis. Atitinkamai sėdima labiau atsilošus atgal, mažesnė apkrova sprandui, mažiau pavargsta sprandas. Didesnė apkrova tenka nugarai, todėl tas gali būti žalinga tiems, kas turi problemų su nugara.

Aptarus minėtas problemas, suprantama, kad sudaryti kažkokią dydžių lentelę, tinkančią visiem, būtų sudėtinga. Taip pat, lentelės kopija "iš interneto" praranda prasmę. Bet prie kiekvieno parduodamo dviračio, atsižvelgdamas į klientų testavimų komentarus ir paties bandomąjį važiavimą komentaruose apibūdinsiu, koks tai dviratis, kokiam ūgiui patogiausiai.

Labiausiai rekomenduoju skambinti ir mes aptarsim Jus dominančius modelius, kokie jų dydžiai, kaip jie važiuojasi... Kadangi visus parduodamus dviračius pratestuoju, vienokių ar kitokių pastebėjimų galėsiu paakcentuot ir galbūt kažką patart.