Kalnų dviračiai

26 coliai

Vienas iš populiariausių dydžių. Mažesnis dydis ir trumpesni stipinai reiškia mažesnį svorį ir jautresnį valdymą. Tokie ratai taip pat gali būti pagaminti tvirtesne technologija, tad dažnai tokį ratų dydį turi pilnos pakabos (angl. Full suspension) dviračiai, skirti didesnėms apkrovoms.

 

Šio išmatavimo populiarumas taip pat reiškia, jog bus lengva rasti atsargines dalis: kameras, padangas.

Tačiau mažesni ratai reiškia blogesnį sukibimą didesnio nuolydžio įkalnėse. Taip pat mažesni ratai lengviau patenka į kliūtis kelyje, pvz. duobes.

 

Pliusai:

● Lengvesni, standesni ir dažnai tvirtesni už kitus ratų dydžius.

● Lengva rasti pakaitinių dalių dėl išmatavimo populiarumo.

Minusai:

● Labiau klimpsta kelio kliūtyse.

 

27.5 coliai

Atsirado prekyboje pristačius 29 colių ratus kaip tarpinis variantas. Įsibėgėti turint tokio dydžio ratus daug lengviau nei su 29 colių ratais. Kai kurie 29’ dviračiai atrodo turintys per didelius, neproporcingus rėmui ratus, todėl žmonės renkasi tarpinį variantą 27.5. Dar kitaip šie ratai gali būti žymimi 650B.

 

Šis ratų dydis turi daug geresnį sukibimą su keliu negu 26 colių ratai, tačiau nelenkia 29 colių ratų.

Sunkiau rasti pakaitines dalis, nes šis išmatavimas palyginus naujas, todėl gamintojai vis dar įsibėgėja pasiūlant vienodą asortimentą visiems dviračių ratų dydžiams.

 

Pliusai:

● Greičiau įsibėgėja, vikresni už 29’. Lengviau įveikia kliūtis negu 26’.

● Valdymas ir ratų proporcingumas rėmui.

Minusai:

● Pakaitinės dalys (kameros, padangos ir t.t.) turi mažesnį asortimentą.

 

29 coliai

Šis ratų dydis sustabdė 26 colių ratų viešpatavimą. Tokie ratai dėl savo dydžio yra sunkesni, todėl dažnai yra sudėtingiau įsibėgėti.

 

Kelyje tokie ratai yra stabilūs, jiems mažiausiai baisios kliūtys kelyje, kas labai svarbu važiuojant miškų keliukais. Gamintojams toks ratų dydis kelia iššūkių. Yra sudėtinga pagaminti mažesnį rėmą, kuriame tilptų didžiuliai ratai ir didelės eigos šakė.

 

Tokie ratai, turėdami didesnį perimetrą leidžia įveikti kliūtis neslystant. Dėl tos pačios priežasties galima naudoti mažiau protektoriaus turinčias, greitesnes padangas.

 

Pliusai:

● Daugiau komforto, daugiau sukibimo ir stabilumo nelygiose vietovėse.

● Geriau išlaiko pastovu greitį.

Minusai:

● Lėčiau įibėgėja.

● Blogas manevringumas esant techniškai trasai, judant lėčiau.

 

27.5+ ir Fat Bike

27.5+ dydžiu žymimi dviračiai, turintys 27.5 colių ratlankius ir didesnio aukščio padangas. Pliusas prie išmatavimo pabrėžia padangų aukščio dydį. Bendras rato aukštis tampa artimas 29 colių išmatavimamui. Tačiau dėl didesnės padangų masės tokie ratai sunkesni, negu įprasto 27.5 colių ratus turinčio dviračio.

 

Aukštesnės padangos reiškia mažesnį slėgį kamerose. Esant mažesniam slėgiui padidėja sukibimas prastos dangos keliuose.

 

Fat Bike dviračiai reiškia maksimalų ratlankio ir padangos plotį bei aukštį. Egzistuoja netgi 29+ specifikacija, kai ant įprasto 29 colių ratlankio yra montuojamos padidinto aukščio padangos. Bendras rato aukštis tampa dar didesnis negu plento, miesto dviračio. Tokie dviračiai puikiai tinka važiuoti minkšta, nestabilia danga: sniegu, smėliu, purvu.

 

Miesto, hibridiniai, plento dviračiai

28 coliai

Paprastai šių rūšių dviračiai turi vieno išmatavimo ratus - 28 colių. Ratų dydis yra praktiškai toks pats kaip kalnų dviračių, turinčių 29 colių ratus. Skirtumas tarp kalnų ir miesto, hibridinių, plento ratų yra tas, kad skiriasi ratlankio plotis. Dėl šios priežasties ratlankiuose telpa mažesnio pločio padangos. Padangų plotis įtakoja paviršiaus, kuriuo važiuojama, pasipriešinimą. Plonesnės padangos lengviau rieda lygesne danga, kuria dažniau rieda miesto gyventojai, renkantys tokios rūšies dviratį.

 

Miesto dviračiai dažnai turi nežymų protektorių, kuris maksimaliai sumažina kelio dangos pasipriešinimą. Hibridinių dviračių ratlankiams tinka šiek tiek platesnės padangos, turinčios agresyvesnį protektorių, todėl tinka važiuoti dalinai lygia, dalinai miškinga vietove. Plentiniai dviračiai gali visai neturėti protektoriaus, nes jie skirti riedėti asfaltuota kelio danga.

 

Ratai yra dideli, nes nereikalingas didelis manevringumas, kurio trūksta važiuojant techniškomis miško trasomis. Labiausiai miškams ir kitoms negristoms vietovėms tinka kalnų dviratis.

 

Sulankstomi dviračiai

16 colių

Kompaktiškiausias sprendimas. Jei jūs turite mažai vietos dviračiui, šie užima mažiausiai vietos. Tačiau rinkdamiesi tokį dviratį, turėkite omeny, kad dėl ratų dydžio gali būti sudėtinga prie jo priprasti. Ypač jeigu anksčiau turėjote įprastą dviratį.

Didžiausias įsibėgėjimo greitis, tačiau sudėtinga išlaikyti pastovų greitį. Todėl labiau tinka esant dažniems sustojimams.

 

20 colių

Populiariausias ratų dydis sulansktomiems dviračiams. Mažai vietos užimantis sprendimas, kuriuo riedant jaučiamos standartinių ratų (26’,28’) dviračio savybės. Geriausias judrumo ir kompaktiškumo santykis.

 

24 coliai

Didesnis dydis reiškia sulankstomo dviračio bendro dydžio didėjimą nepriklausomai nuo sulakstymo mechanizmo. Taip prarandamas pagrindinis sulankstomo dviračio privalumas.

 

Vaikiški dviračiai

12 colių (nuo 2 metų)

Dviračiai mažiausiems. Dažniausiai tai stumdomieji dviračiai, neturintys pavarų mechanizmo ir pedalų. Skirti išmokti laikyti pusiausvyrą. Rekomenduojama rinktis metalinį rėmą ir bekamerines padangas. Mediniai rėmai greitai nusidėvi esant temperatūros pokyčiams bei drėgmei.

 

14/16 colių (3-4 metai)

Išmokus laikyti pusiausvyrą laikas rinktis didesnius ratus. Tai pirmasis dviratis, kuriame yra pedalai, bet nėra pavarų. Išmokus laikyti pusiausvyrą stumdomajame dviratyje galima pereiti prie didesnio dviračio be pagalbinių ratukų. Svarbu įsitikinti, kad vaikas jaučia komfortą - lengvai pasiekia vairo galūnes, kai alkūnė šiek tiek sulenkta, bei nekyla ypatingų problemų atsisėdant.

 

18 colių (5 metai)

Tarpinis variantas tarp 16 ir 20 colių ratų dydžio, skirtas vakams, esantiems 5 metų amžiaus.

 

20 colių (6-8 metai)

Dažniausiai tai pirmasis dviratis turintis pavarų sistemą (perjungimo rankenėlės, priekinis ir galinis pavarų permėtėjai bei žvaigždžių blokas). Paprastai priekyje yra viena žvaigždė, o gale kelios papildomos, kurios padeda keisti sukimo galią keičiantis kraštovaizdžiui.

 

24 coliai (8-10 metų)

Tinka ilgesniems pasivažinėjimams, išvykoms. Laikas pradėti matuoti pasivažinėjimus ne minutėmis, o kilometrais. Tokiam amžiui skirti dviračiai jau patenka į rimtesnių dviračių kategoriją. Svarbu tinkamai sureguliuoti dviratį, kad vaikas jaustųsi būdamas vieno objekto dalimi.